Tradera

så här står det
Objektsbeskrivning Pilört 'Painters Palette'
Persicaria filiformis
Höjd 70 cm blt juli augusti
Cremefärgade fläckar med rött inslag på gröna bladbotten. Rosa röda blommor
Sol halvskugga
Väl rotad krukad planta
Frakt 33-44 Emballage 8 kr ,, Säljaren ansvarar för att beskrivningen av varan är korrekt.
priset blev 102kr ,, jag tyckte det var lite dyrt och försökte få ner priset om man kunde skicka utan kruka . efter många om och men och tog lång tid innan man fick svar från säljaren , så skrev jag jag betalar fult ut och vill då ha kruka,allt .
detta är vad jag fick
inte jätte vacker va ? om man kollar på annonsen så ser den plantan mycket finare ut än den jag fick . eller hur ? . därför blev jag besviken plus det är väldigt dyrt 102kr för en sådan planta . så jag skrev till säljaren . och jag skulle precis ut och resa och ville inte hålla på att skicka tillbaka plnatan . så jag frågade om säljaren istället kunde föröver 50kr till mitt konto annars en ngativ komentar . än har jag inte fått nåt svar av säljaren och då blir det en negativ komentar på Tradera .
som sagt oseriös,krånglig säljare som bemöter en dåligt och dålig kvalite på plantorna plus bryter mot traderas regler .
MYCKET NEGATIVT .
Tradera är tydliga, under varje annons står det:
"Säljaren xxxx ansvarar för att beskrivningen av varan är korrekt".
Om man skriver att den är 70cm hög och visar en en hel planta på bild så ska man inte sälja en som är nedklippt och knappt har bladen kvar!
Om man har lite koll på växter så när man köper växter så får man informationen att växten håller en viss höjd. Står det Näva höjd 10 cm så växter den inte mer än till 10 cm höjd när man planterat den i rabatt..
Vi har erbjudit att vi betalar porto för att kunden kan skicka tillbaks plantan och vi skickar en en ny'otoppad planta' Varför ville ni inte det?
Det ni ville var att ni ville ha 50 kr tillbaks? Varför? när vi erbjuder ny planta? Det gäller fortfarande...
Ser att ni skriver att vi inte svarat.. kolla mailen igen samma kväll där står erbjudandet...
Kopia på mail som skickades 20.22 den 27/8
Hej
Eftersom ni inte är nöjd med plantan vill vi skicka en ny till Er
Vi betalar frakten tillbaka 33 kr som ni förskottsbetalar åt oss när ni skickar växten
Vi skickar ny växt och lägger portot som ni förskottsbetalat åt oss tillbaka i form av frimärken...
Mackan - du ser ju skillnad på bilderna . det gör jag .
då jag var bortrest ville jag inte hålla på med att skicka pengar och växter fram och tillbaka ,, då ingen är hemma och kan ta emot plus så förlorar jag på det - dels vill jag inte ha frimärken och dels kanske portot med kruka,hel växt blir dyrare .
att jag får tillbaka 50kr är en mycket enklare väg . plus då kan säljaren sälja den växten till en annan istället och på så vis tjäna på det också.
och jag får tillbaka 50kr och jag tycker den växten är värd ca 50kr . jag har inte fått något meddelande på hotmailen från säljaren .
som jag skrev innan ,, får jag inga 50kr så blir det en väl tänkt negativ kommentar .
säljaren har gett en falsk negativ kommentar på Tradera på mig ,, och vägrar ersätta plantan dvs hälften av 102kr blir 51kr och jag vill ha ersättning med 50kr tillbaka och då har säljaren kvar 52kr,, vilket är rimligt . så igen VARNING oseriös säljare som bryter mot reglerna . bjuder ni på säljarens varor kan ni bli mycket besvikna .
Hoppas det löser sig Flaxss men den säljaren har nog sålt sin sista kvist till dig ;-)
Sånt här är ett oskick!
Jag har sålt massor på Tradera under flera år och är noga med att köparen blir nöjd.
Nu har även jag råkat ut för en helt omöjlig säljare som jag också varnar för. Mer finns att läsa i min blogg.